ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΚΑΡΕΙΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Δευ-Παρ – 7.45-16.00
Τηλέφωνο: 22405311
Τηλεομοιότυπο: 22305522
Μενού

Σχέδιο Δράσης

Γενικός Σκοπός
Στο σχολείο μας ενδυναμώνουμε τη ψυχική ανθεκτικότητα μέσα από τη  χαρά της μάθησης.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 1. Προσαρμογή στις ανάγκες όλων των παιδιών.

 2.  Προαγωγή ενθαρρυντικής, βοηθητικής και φιλικής ατμόσφαιρας στο σχολείο

3. Το σχολείο να αποτελεί τη γέφυρα της νοσοκομειακής  ζωής με την κοινωνική ζωή .

4.  Καλλιέργεια του αισθήματος επιτυχίας με την ολοκλήρωση μικρών στόχων-δραστηριοτήτων.

5.  Εμπλοκή των μαθητών/τριών στις δραστηριότητες που καλούνται να διεκπεραιώσουν.

6.Ανάπτυξη και ενδυνάμωση του προσωπικού εαυτού τους

7. Ανάπτυξη και βελτίωση κοινωνικού εαυτού.

 

1. Προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών.

•Γενικός Στόχος :

Το προσωπικό του σχολείου ξεχωριστά , αλλά και το πρόγραμμα της σχολικής μονάδας να είναι ευέλικτο και να προσαρμόζεται λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες τόσο παιδαγωγικές όσο και σωματικές των παιδιών που νοσηλεύονται.

•Χρειάζεται καλή συνεργασία με το νοσηλευτικό-Ιατρικό προσωπικό.

•Κάθε παιδί είναι σημαντικό , και κάθε παιδί έχει δικαίωμα στην εκπαίδευση που προσφέρεται . (Εφόσον αυτό του επιτρέπεται από το Ιατρικό προσωπικό)

•Καλή Συνεργασία με το βασικό Σχολείο.

 

2. Προαγωγή ενθαρρυντικής, βοηθητικής και φιλικής ατμόσφαιρας στο σχολείο

•Γενικός Στόχος: Παροχή θετικής ατμόσφαιρας και ευχάριστο περιβάλλον εργασίας για τα παιδιά.

•1.  Υγιής απασχόληση των παιδιών κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στην αίθουσα του σχολείου ή και στους άλλους χώρους διδασκαλίας.(Με ευχάριστη μουσική, παιχνίδια και αποτελεσματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, φύλλα εργασίας κτλ)

•2. Καθαρός ,αισθητικά όμορφος χώρος εργασίας, με χαμηλούς ήχους , και πλούσια οπτικά ερεθίσματα .

•3. Ευγενική αντιμετώπιση παιδιών και γονιών και φιλική ατμόσφαιρα .

•4. Προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες τόσο παιδαγωγικές όσο και σωματικές. (Συνεργασία με το νοσηλευτικό-Ιατρικό προσωπικό)

 

 

3.Το σχολείο να αποτελεί τη γέφυρα της νοσοκομειακής  ζωής με την κοινωνική ζωή

Γενικός στόχος:

•Τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους για αυτό που τους συμβαίνει , και να ετοιμαστούν για την επιστροφή τους στην κοινωνική τους ζωή .

•Συνεργασία με το βασικό σχολείο, (με τους γονείς και με το ιατρικό προσωπικό) ώστε η μετάβαση πίσω στην τάξη του παιδιού , ή στο σπίτι να είναι όσο το δυνατό πιο ομαλή.

Δραστηριότητες: Κάλυψη εκπαιδευτικών στόχων και διεκπεραίωσης κατ΄ οίκων εργασίας για να υπάρχει εκπαιδευτική συνέχεια κατά την επανένταξη του παιδιού.

Συχνές ευκαιρίες για να εκφράσει το παιδί τα συναισθήματά του γι αυτά που περνά κατά την παραμονή του στο νοσοκομείο.

Κλήση Θίασσου για παρουσίαση Θεατρικής παράστασης για παιδιά.

Θεατρική παράσταση «Ο πράσινος Λύκος» και «Φεγγαροσκεπαστής»

 

4. Καλλιέργεια του αισθήματος επιτυχίας με την ολοκλήρωση μικρών στόχων-δραστηριοτήτων.

Γενικός στόχος :

•Η συμμετοχή και διεκπεραίωση με επιτυχία ξεκάθαρων –απλών δραστηριοτήτων ,που θα προσφέρουν την χαρά της επιτυχίας.

Οργάνωση και παρουσίαση σύντομων δραστηριοτήτων-παιχνιδιών , με ξεκάθαρους μαθησιακούς στόχους που θα ολοκληρώνονται με επιτυχία από τα παιδιά και θα τα κάνουν να αισθάνονται πως μαθαίνουν, διασκεδάζουν, κοινωνικοποιούνται και ενεργοποιούνται.

Δραστηριότητες : κατασκευή και παρουσίαση :

Γωνιές εκπαιδευτικών παιχνιδιών . Κατασκευή χειροποίητων μαθηματικών παιχνιδιών και παιχνιδιών γλώσσας για συγκεκριμένους στοχους και διάφορες ηλικιακές ομάδες.

Κατασκευές στις γωνιές εργασίας

 

5.  Εμπλοκή των μαθητών/τριών στις δραστηριότητες που καλούνται να διεκπεραιώσουν.

Γενικός Στόχος

Τα παιδιά να ενεργοποιούνται και να συμμετέχουν κατανοώντας αυτό που καλούνται να διεκπεραιώσουν.

Τα παιδιά είτε διαλέξουν κάτι ,είτε αποδεκτούν να ασχοληθούν με κάτι, πρέπει να καταλαβαίνουν τι κάνουν και να μπορούν να έχουν τον έλεγχο του χρόνου τους αλλά και της δραστηριότητας , ώστε με το τέλος της να νιώθουν την επιβεβαίωση του κατορθώματος.

•Συχνές επιβραβεύσεις , λεκτικές αλλά και υλικές για θετική ενίσχυση των παιδιών.

•Δράσεις μαγειρικής στην κουζίνα(ογκολογικό)

6. Ανάπτυξη και ενδυνάμωση του προσωπικού εαυτού τους

1. Αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση δυσάρεστων συναισθημάτων

Γενικός στόχος:

Να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα που βιώνουν, να κατανοούν γιατί νιώθουν έτσι και να τα εκφράζουν με εποικοδομητικό τρόπο .

Αυτό ανοίγει ένα παράθυρο επικοινωνίας και στήριξης του παιδιού , εξηγώντας του λεπτομέρειες ή στοιχεία που το απασχολούν για την υγεία του.

•Παρουσιάσεις /ανάγνωση παραμυθιού για ταύτιση και έναυσμα για συζήτηση με τα παιδιά.

•Κλήση συγγραφέων να παρουσιάσουν το δικό τους βιβλίο σε συνεργασία με το Υφυπουργείο Πολιτισμού. Αυτή η δράση ήδη τρέχει από προηγούμενα χρόνια.

•Επιμόρφωση εκπαιδευτικών –Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. (Θα έρθει η Πολυξένη Στυλιανού για επιμορφωτικό εργαστήρι με θέμα την απώλεια και διαχειριση συναισθημάτων . Υπαρχει πλάνο να ζητηθεί επιπλέων εργαστήρι με θέμα την ψυχική ενδυνάμωση)

 

7. Ανάπτυξη και βελτίωση κοινωνικού εαυτού.

1. Σεβασμός στη διαφορετικότητα

Γενικός στόχος:

Να αναπτύξουν επίγνωση των χαρακτηριστικών που τα συνδέουν με τους άλλους

2.  Αποτελεσματική επικοινωνία

Γενικός στόχος:

Να μάθουν στρατηγικές επικοινωνίας που είναι χρήσιμες στην  έκφραση συναισθημάτων και στην άντληση ή παροχή στήριξης.

Δραστηριότητα: Μουσικές-ομαδικές δράσεις (παιδογκολογικό)

 

 

Οι Δραστηριότητες μας  για επιτυχία του  στόχου

  • Γωνιές εκπαιδευτικών παιχνιδιών . (χειροποίητα )
  • Κατασκευές στις γωνιές εργασίας
  • Φιλαναγνωσία –Δράση σε συνεργασία με το Υφυπουργείου Πολιτισμού
  • Δράση ζαχαροπλαστικής
  • Μουσικές δραστηριότητες
  • Καλή συνεργασία με το βασικό Σχολείο.
  • Επιμόρφωση εκπαιδευτικών –Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
  • Συνεργασία με καλλιτέχνες, ηθοποιούς , καλλιτεχνικά σχήματα όπως οι «Μπατουκίνιο» 
  • Οργάνωση επίσκεψης της Υφυπουργού Ευρωπαικών Θεμάτων για ενημέρωση .
  • Προσαρμογή στις ανάγκες των παιδιών.
  • Προσπάθεια να θέσουν τα παιδιά ατομικούς –μικρούς στόχους για κάθε δραστηριότητα .
  • Περιβάλλον σχολείου: θερμό –οικογενειακό-ασφαλές.

No results found